lördag 9 mars 2013

Småfix

Pappa och jag hade bestämt att han skulle komma hit och vi skulle klippa äppleträden och så, men det var svinkallt i vinden och någon minusgrad ute så vi skippade det. Sambon skulle varit borta på fiskehelg, men det blev inställt pga av vinden. Därför blev det grejat en del hemma idag.
På morgonen när vi ätit frukost nackade sambon två av tupparna. Det skulle varit gjort för längesen, men det har varit så mycket annat. Jag har haft fem tuppar och de har gått hårt åt hönorna. En del har som små västar på hönorna för att de inte ska bli så fula på ryggen, men jag är lite emot kläder på djur. Så nu med två tuppar mindre kanske de inte går så hårt åt hönsen.
Sen målade sambon klart trappräcket och pappa satte upp en taklampa i sovrummet. Jag plockade undan pappen från golvet i groventrén och plockade i tvättstugan. Lite glas packades upp och sattes in i vitrinskåpen och jag fick gjort rent hos kycklingarna.
Fram på middagen kom ena dottern till mannen som hade huset före oss med sin dotter och den andre dotterns dotter. Hon hade med sin pojkvän och de bor i USA. De var i Sverige på en kortvisit och hon ville visa pojkvännen vart hon spenderat somrarna som liten.
För våran del känns det bara roligt att de har intresse av gården. Jag gillar att höra historia om gården och markerna häromkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar