onsdag 27 mars 2013

Hålslag

Imorgon är det beräknat kläck av mina gröna isbarägg. Det är 12 ägg plus ett värphybridägg, ett maranblandningägg och ett australorpägg. Såg att det är hålslag i ett isbarägg nu, så nu är det bara att vänta.

Skillnaden från förra kläcket är att jag sänkt tempen lite. Känns lite dumt på ett sätt, jag tänkte mig inte riktigt för kanske. Kläckarens temperatur har visat 100F tidigare, men så la jag i en digitaltermometer som nästan visade 38,5 grader. Så jag sänkte så att den digitala visade 38 grader. Tänk om den digitala visar fel och jag har ju haft kläck med den andra tempen, inga med sneställda ben osv. Men jag får väl se nu hur det blir och utvärdera.

Sambon frågade lite lätt om jag tänkt kläcka fler kycklingar nu, för han skulle vilja att vi använder platsen där kläckaren stått till att ställa tidningspapper som vi har när vi tänder i pannan. Klart att jag ska kläcka igen :)
Jag hoppas att få köpa maranägg av Linda här under våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar