torsdag 29 december 2011

Dammigt

Hann inte röja ut ordentligt hos hönsen till jul, så det fick bli i förrgår. Svärfar var här och lämnade två nya reden som han gjort och sambon hjälpte mig att sätta upp lite nya sittpinnar + att vi satte upp ett par brädor vid öppningen ut, så att om luckan är öppen och det blåser, så blåser det inte direkt på de hönor som sitter på sittpinnarna precis brevid. För ett tag sen beställde jag en STOR foderautomat som kom häromdagen, som fick komma in i hönshuset och jag möblerade om lite bland foderautomaterna och vattnet. Jag tog bort allt golvströ och la in nytt torv/strö- ett stort misstag...... fy vad det dammar!
Ska se till att fixa mer vanlig strö och bara ha torvströt i lådan där jag har sand till dem.

1 kommentar:

  1. Låter som de fick tiktigt fint. Dags här också att städa ordentligt. De är ju riktigt bra på att skräpa ner de rackarna. Kram Marie

    SvaraRadera