fredag 20 juli 2012

Ligger hon på ägg någonstans

Mina höns brukar ju få vara lösa i trädgården när jag är hemma. Oftast kommer alla på en gång, sen kycklingarna kom har det varit dem man fått valla in och ev Sebbe. Sebbe brukar ju vara lite bångstyrig, men de sista dagarna och även för några veckor sen var det en av lohmanhönorna som var borta. Jag går runt och letar och vips så är hon någonstans, oftast runt jordkällaren. Gräset är högt där och det finns även lite buskar och snår så det är inte så lätt att se. Fast man går och tittar flera gånger runt där så ser man henne inte och som sagt helt plötsligt så är hon där. Lite sur och förnärmad när man försöker få med henne in.
När jag tittar så hittar jag aldrig några ägg, men det har kommit lite färre lohmannägg det sista. Någon av dem har lagt skinnägg så jag tänkt att det är därför som det inte kommer ägg, men nu är jag inte säker på att det bara är därför....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar