tisdag 6 mars 2012

Katt bland Hermelinerna- eller för många tuppar i hönsgården

Skrev i ett inlägg i förra eller förrförra veckan om att min ena svarta silkeshöna visade sig vara en tupp. Tycker att den andra ser väldigt lik ut i kroppshållning, utseende mm. Har inte hört den gala men jag misstänker den starkt för att vara tupp. De är födda i mitten på juli förra året och jag har haft dem sen slutet på september och köpte dem i hopp om att de var hönor.
Jag gillar egentligen de svarta silkisarna, men jag är inte intresserad av att ha fler tuppar, har redan tre och det känns fullt tillräckligt. Så jag tänker försöka sälja de svarta!
En tupp för 50kr och båda för 75kr tillsammans och då finns det en liten chans att den ena faktiskt är höna.....



Tagen på bra gärning :)

3 kommentarer:

  1. Nu är båda silkestupparna... sålda.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken tur du har, när jag annonserade tuppar fick jag bara kontakt med tokstollar. Vet inte om jag vågar annonsera nån mer gång:(

    SvaraRadera
  3. Ja, jag hade nog tur. Annonserade bara på alternativ.nu.

    SvaraRadera